Handelsbetingelser

Betaling

Alle beløb der fremgår på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK), inklusiv moms og eksklusiv leveringsomkostninger.

1.1.  Newgen tager imod online betalinger med; [Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mobilepay Online, Shoppay]. Vi pålægger ikke dit køb nogle former for transaktionsgebyr.

1.2.  Betalingen af ordren bliver først trukket fra din konto, når varen afsendes medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

1.3.  Newgen benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger, hvilket betyder, at forbindelsen er helt sikker.

 

Levering

1.1  Vi leverer kun varer inden for Danmark. Leveringstiden for din ordre er normalt 1-3 hverdage. Ved bestilling i weekend og helligdage sendes varen afsted første hverdag. Bestillinger du i en af hverdagene bliver varen sendt samme dag.

1.2  Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, giver vi dig besked på mail. 

1.3  Vi leverer til privatadresser i Danmark - dog ikke Færøerne og Grønland.

1.4  Alle varer leveres med GLS og PostNord – Pakkeshop, Hjemmelevering og Express levering

 

Reklamationsret 

I henhold til den danske købelov gives der 2 års reklamationsret på produkter. Reklamation gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

1.1 Reklamation skal meddeles til Newgen i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses en måned som rimeligt tid, medmindre andet er aftalt. Skriv til os på – kontakt@newgen.dk

1.2  Reklamationen gælder ikke ved fejl eller skader, der skyldes forkert betjening af produktet.

1.3 Newgen dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang. Vi modtager ikke pakker sendt på efterkrav.

 


Klager (Persondatapolitik)

Hvis du har klager over, hvordan vi behandler dine personlige oplysninger, skal du kontakte os ved at bruge kontaktoplysningerne nedenfor. Hvis du ikke er tilfreds med vores svar på din klage, kan du, afhængigt af hvor du bor, have ret til at appellere vores afgørelse ved at kontakte os ved at bruge kontaktoplysningerne angivet nedenfor, eller indgive din klage til din lokale databeskyttelsesmyndighed. Du kan se en liste over ansvarlige tilsynsmyndigheder for databeskyttelse i EØS her.

Kontakt og Generelle klagemuligheder

Du kan sende en mail til kontakt@newgen.dk hvis du vil i kontakt med os, har spørgsmål eller vil indgive en klage.

Hvis du har en klage, og det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, vil du kunne benytte en af følgende muligheder for at klage:


  • Center for Klageløsning, via klageportal v. Nævnenes Hus. Gå til klageportal.
  • Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
  • Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageportal. Gå til EU klageportal.
  • Indgivelse af klage, skal du oplyse/anvende vores virksomhedsmail som er kontakt@newgen.dk

 

Ansvar

1.1 Newgen garanterer, at vores produkter er fri for defekter ved levering. Vi påtager os ansvaret for eventuelle fabrikationsfejl, der måtte opstå inden for reklamationsperioden

1.2 Køberen er ansvarlig for korrekt brug og vedligeholdelse af produkterne. Newgen kan ikke holdes ansvarlig for skader som følge af forkert brug, uagtsomhed eller manglende vedligeholdelse.


Ændringer

Newgen I/S forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser til enhver tid. Ændringerne vil træde i kraft, når de offentliggøres på vores hjemmeside. Det er dit ansvar at holde dig opdateret om de gældende betingelser.

 

Lov og værneting

Disse handelsbetingelser er underlagt dansk lovgivning. Enhver tvist, der måtte opstå i forbindelse med disse betingelser, skal indbringes for de danske domstole i den retskreds, hvor Newgen har sit hovedkontor.


Newgen I/S - Informationer

  • Virksomheds Adresse: Stjærvej 43
  • Skanderborg, 8660
  • CVR: 42720577
  • Tlf nummer: +45 93 86 04 05
  • E-mail: kontakt@newgen.dk

(Sidst opdateret 22-08-2024)